PROFESSIONELLT HANTERADE TELEFONSAMTAL

Skapa Samförstånd och Överenskommelser

Exempel på några programpunkter:                                                                                                      

( alla uppdrag anpassas utifrån uppdragsgivarens behov och önskemål)

  • Hantera inkommande och utgående telefonsamtal / intern telefonkommunikation medmänskligt professionellt.
  • Boka personliga möten per telefon och mobil
  • Genomföra presentationer och skapa överenskommelser via telefon
  • Vikten av rätt telefonpolicy i den verksamhet man arbetar i.
  • Professionell svarsfras.
  • Hantera ”besvärliga” samtal utan att gå in i försvarsställning
  • Mental laddning inför telefonaktivitet och efter en telefonaktivitet
  • Lyssna i syfte att först förstå för att sedan bli förstådd
  • Vikten av rätt attityd, värderingar och beteende
  • Tonfall, ordhastighet, intensitet, ordval
  • Hantera klagomål, irritation, invändningar utan att hamna in i onödig argumentation